Tekniska verken i Linköping har avslutat sin upphandling för tjänstepension och valt Länsförsäkringar som leverantör. Avtalet sträcker sig över tre år.

Länsförsäkringar har sedan tidigare haft ett samarbete med Tekniska verken. Avtalet omförhandlas vid jämna mellanrum och nu var det tid för ny upphandling. Efter en upphandlingsperiod på över ett år var det Länsförsäkringar som tog hem affären.

Tekniska verken sökte i upphandlingen individuell och oberoende tjänstepensionsrådgivning till medarbetare som har en tiotaggarlösning och löneväxling. Ett av kraven var att rådgivning ska erbjudas varje år genom fysiska möten på den ort där medarbetarna finns.

– Vi är mycket glada över förtroendet att som lokalt kundägt bolag få leverera tjänstepensioner och gruppförsäkring till Tekniska verkens cirka 900 anställda och därmed skapa trygghet och möjligheter i Östergötland, säger Johan Svensson, försäljningschef Företag Sak och Liv på Länsförsäkringar Östgöta.

Avtalet gäller till 2021 med möjlighet att förlängas till 2023.

För mer information kontakta gärna:

Johan Svensson, försäljningschef Företag Sak och Liv, Länsförsäkringar Östgöta, tel: 0705-89 00 99, e-post: johan.svensson@LFostgota.se

Helena Lövgren, pressansvarig Länsförsäkringar Östgöta, tel: 0702-49 31 58, e-post: helena.lovgren@LFostgota.se