Efter några år i fotbollsvärlden ändrade han kurs till studier på Handels i Göteborg för att sedan göra karriär inom Swedbank. Efter 16 år inom bank- och finansbranschen går han nu vidare till energibranschen och blir ny chef för strategiska samarbeten på elbolaget Bixia.

Stefan Takac har haft många olika positioner under sina 16 år på Swedbank, från kassan och företagsrådgivning till Företagschef, Bankchef, HR-chef och biträdande Regionchef. Dessutom har han jobbat med ett nationellt kundnöjdhetsprojekt samt med strategi- och affärsutveckling. Det som drivit honom under åren i banken har varit att skapa hög kundnöjdhet och att tillsammans med engagerade medarbetare alltid ha kunden och affären i fokus.

– Vi är glada över att ha Stefan ombord. Med sin erfarenhet av att driva stora kundnöjdhets- och affärsutvecklingsprojekt har han mycket att tillföra hos oss på Bixia. Vår bransch står inför omfattande förändringar och att utveckla vår konsumentaffär genom strategiska samarbeten är avgörande för vår fortsatta framgång, säger Pär Kaller, vd på Bixia.

– Efter så många år i bank- och finansbranschen var det dags att göra något nytt. Att det skulle bli energibranschen var inte självklart, det som lockade mig till Bixia var varumärket – allt som företaget står för kopplat till klimat och hållbarhet. Dessutom har jag hört mycket positivt om Bixia som arbetsgivare. Här kan man vara med och göra skillnad på riktigt, säger Stefan Takac.

Stefan började sin tjänst som chef för strategiska samarbeten den 23:e september och sitter med i Bixias ledningsgrupp.