Gustaf kommer närmast från Gränges där han innehaft olika chefsbefattningar inom koncernens finansfunktion och har dessförinnan en bakgrund från Accenture som managementkonsult.

"Vi är mycket nöjda med rekryteringen och det är glädjande att stärka BRP och vår ledning med Gustaf. Med sin operationella och strategiska erfarenhet, i kombination med ledarskapsförmåga, kommer Gustaf att bidra till bolagets fortsatta utveckling" säger Kujtim Salihu, vd BRP Systems AB.

BRP har i flera omgångar utsetts till Gasellföretag, Superföretag och blev utsett till Supergasell nu senast under 2019.

"Det känns fantastiskt att få möjligheten att ansluta till BRP Systems. BRP är ett mycket intressant bolag som har en stark position på marknaden, en ledande produkt och stort fokus på sina kunder. Bolaget är inne i en intensiv tillväxtfas med omfattande investeringar i produkt och organisation", säger Gustaf Hallgren, tillträdande CFO för BRP.