Norrköpingsföretaget Cruitive har skapat ett digitalt rekryteringsstöd som med sitt fokus på användarvänlighet, högkvalitativa HR-metoder och modern teknik mötts väl av den Östgötska marknaden. Nu vill företaget nå ut på bred front och bemöter det ökade intresset genom att växa och rekrytera David Otterborg som ansvarig för sälj- och marknadsarbetet.

- Våra kunder gillar vad vi gör och vad vi levererar vilket gör att vi givetvis vill fortsätta nå ut till fler kunder som ska få chansen att använda vårt system, då tror jag att David är ett bra tillskott till vårt team. Han har bra erfarenheter i bagaget och har ett kontaktnät som jag tror kommer gynna oss. Säger företagets VD Hanna Falk.

Cruitive bolagiserades 2018 och har som vision att göra det så enkelt som möjligt att göra rätt när det kommer till rekrytering, både för de som söker nya medarbetare och för de som söker nytt arbete. Bolaget använder sig av innovativ och modern teknik och lutar all sin utveckling mot vetenskapligt rekommenderade metoder för att kunna ge sina kunder trygghet i att processerna håller hög kvalitet.

- Det var bolagets vision och teamets driv och interna kompetens som lockade i ett första skede och sedan systemet i sig som blev avgörande förklarar David Otterborg och fortsätter. Jag satte mig i systemet och förstod direkt hur jag skulle använda det och tilltalades av layouten och förstod då att även kunderna kommer gilla det.